تسريحات شعر طويلة تخطف الأنظار في المناسبات

تسريحة الشينيون من أكتر التسريحات اللي بتدي شكل أنيق وكلاسيكي في نفس الوقت. التسريحة دي بتعتمد على رفع الشعر بشكل مبعثر أو مرتب حسب رغبتك. ممكن تضيفي ليها بعض الإكسسوارات زي الدبابيس المزينة بالأحجار الكريمة أو الورود الصغيرة عشان تدي لمسة فخامة.

تسريحة الويفي المنسدل

لو بتحبي الشعر المنسدل وعايزة تسريحة بسيطة وفي نفس الوقت جذابة، تسريحة الويفي المنسدل هي الاختيار الأمثل. التسريحة دي بتعتمد على تمويج الشعر بشكل طبيعي وتركه ينسدل على الأكتاف. ممكن تستخدمي مكواة الشعر لعمل التمويجات أو حتى تضفري شعرك قبل النوم وتفكيه الصبح عشان تحصلي على نفس النتيجة.

تسريحة الضفائر المتداخلة

الضفائر دايمًا بتدي شكل مميز وجميل للشعر الطويل. ممكن تعتمدي تسريحة الضفائر المتداخلة اللي بتجمع بين الضفائر الصغيرة والكبيرة في نفس الوقت. التسريحة دي مش بس بتدي شكل حلو، لكن كمان بتساعد في تثبيت الشعر ومنعه من الهيشان خلال المناسبة.

تسريحة ذيل الحصان المرتفع

تسريحة ذيل الحصان المرتفع من التسريحات اللي بتدي شكل حيوي وشبابي. التسريحة دي بتعتمد على رفع الشعر كله وربطه في شكل ذيل حصان مرتفع. ممكن تضيفي ليها بعض التمويجات أو تتركيه ناعم حسب رغبتك. التسريحة دي مناسبة جدًا للمناسبات اللي بتحتاج فيها تتحركي كتير زي الحفلات والسهرات.

تسريحة الكعكة الفوضوية

لو بتحبي التسريحات العفوية والبسيطة، تسريحة الكعكة الفوضوية هي الاختيار الأمثل. التسريحة دي بتعتمد على لف الشعر في شكل كعكة غير مرتبة وترك بعض الخصلات تنسدل بشكل طبيعي. ممكن تضيفي ليها بعض الإكسسوارات البسيطة زي الدبابيس أو الورود الصغيرة عشان تدي لمسة جمالية.

تسريحة الشعر المنسدل مع الفرق النصفي

تسريحة الشعر المنسدل مع الفرق النصفي من التسريحات اللي بتدي شكل أنيق وبسيط في نفس الوقت. التسريحة دي بتعتمد على ترك الشعر ينسدل بشكل طبيعي مع عمل فرق نصفي في المنتصف. ممكن تستخدمي مكواة الشعر لتمليسه أو تتركيه بموجاته الطبيعية حسب رغبتك.

إقرأ أيضاً  شعرك في الصيف.. خليكي دايمًا متألقة!

تسريحة الضفيرة الجانبية

تسريحة الضفيرة الجانبية من التسريحات اللي بتدي شكل رومانسي وجميل للشعر الطويل. التسريحة دي بتعتمد على عمل ضفيرة جانبية وتركها تنسدل على الكتف. ممكن تضيفي ليها بعض الإكسسوارات البسيطة زي الدبابيس المزينة بالأحجار الكريمة أو الورود الصغيرة عشان تدي لمسة جمالية.

تسريحة الشعر المموج مع الإكسسوارات

لو بتحبي التسريحات اللي بتجمع بين البساطة والفخامة، تسريحة الشعر المموج مع الإكسسوارات هي الاختيار الأمثل. التسريحة دي بتعتمد على تمويج الشعر بشكل طبيعي وإضافة بعض الإكسسوارات البسيطة زي الدبابيس المزينة بالأحجار الكريمة أو الورود الصغيرة. التسريحة دي مناسبة جدًا للمناسبات اللي بتحتاج فيها تظهر بأحلى شكل زي حفلات الزفاف والخطوبة.

تسريحة الشعر المرفوع مع الضفائر

تسريحة الشعر المرفوع مع الضفائر من التسريحات اللي بتدي شكل مميز وجميل للشعر الطويل. التسريحة دي بتعتمد على رفع الشعر كله وعمل ضفائر صغيرة تلتف حول الرأس. ممكن تضيفي ليها بعض الإكسسوارات البسيطة زي الدبابيس المزينة بالأحجار الكريمة أو الورود الصغيرة عشان تدي لمسة جمالية.

تسريحة الشعر المنسدل مع الغرة الجانبية

تسريحة الشعر المنسدل مع الغرة الجانبية من التسريحات اللي بتدي شكل أنيق وبسيط في نفس الوقت. التسريحة دي بتعتمد على ترك الشعر ينسدل بشكل طبيعي مع عمل غرة جانبية. ممكن تستخدمي مكواة الشعر لتمليسه أو تتركيه بموجاته الطبيعية حسب رغبتك.

تسريحة الشعر المموج مع الضفائر الصغيرة

تسريحة الشعر المموج مع الضفائر الصغيرة من التسريحات اللي بتدي شكل مميز وجميل للشعر الطويل. التسريحة دي بتعتمد على تمويج الشعر بشكل طبيعي وعمل ضفائر صغيرة تلتف حول الرأس. ممكن تضيفي ليها بعض الإكسسوارات البسيطة زي الدبابيس المزينة بالأحجار الكريمة أو الورود الصغيرة عشان تدي لمسة جمالية.

تسريحة الشعر المنسدل مع الإكسسوارات البسيطة

تسريحة الشعر المنسدل مع الإكسسوارات البسيطة من التسريحات اللي بتدي شكل أنيق وبسيط في نفس الوقت. التسريحة دي بتعتمد على ترك الشعر ينسدل بشكل طبيعي وإضافة بعض الإكسسوارات البسيطة زي الدبابيس المزينة بالأحجار الكريمة أو الورود الصغيرة. التسريحة دي مناسبة جدًا للمناسبات اللي بتحتاج فيها تظهر بأحلى شكل زي حفلات الزفاف والخطوبة.

إقرأ أيضاً  شعرك هيبقى زي الحرير إزاي تعملي حمام كريم في البيت؟

تسريحة الشعر المرفوع مع الغرة الجانبية

تسريحة الشعر المرفوع مع الغرة الجانبية من التسريحات اللي بتدي شكل مميز وجميل للشعر الطويل. التسريحة دي بتعتمد على رفع الشعر كله وعمل غرة جانبية. ممكن تضيفي ليها بعض الإكسسوارات البسيطة زي الدبابيس المزينة بالأحجار الكريمة أو الورود الصغيرة عشان تدي لمسة جمالية.

تسريحة الشعر المنسدل مع الضفائر الجانبية

تسريحة الشعر المنسدل مع الضفائر الجانبية من التسريحات اللي بتدي شكل أنيق وبسيط في نفس الوقت. التسريحة دي بتعتمد على ترك الشعر ينسدل بشكل طبيعي مع عمل ضفائر جانبية. ممكن تستخدمي مكواة الشعر لتمليسه أو تتركيه بموجاته الطبيعية حسب رغبتك.

تسريحة الشعر المموج مع الغرة الجانبية

تسريحة الشعر المموج مع الغرة الجانبية من التسريحات اللي بتدي شكل مميز وجميل للشعر الطويل. التسريحة دي بتعتمد على تمويج الشعر بشكل طبيعي وعمل غرة جانبية. ممكن تضيفي ليها بعض الإكسسوارات البسيطة زي الدبابيس المزينة بالأحجار الكريمة أو الورود الصغيرة عشان تدي لمسة جمالية.

تسريحة الشعر المنسدل مع الضفائر الصغيرة

تسريحة الشعر المنسدل مع الضفائر الصغيرة من التسريحات اللي بتدي شكل أنيق وبسيط في نفس الوقت. التسريحة دي بتعتمد على ترك الشعر ينسدل بشكل طبيعي وعمل ضفائر صغيرة تلتف حول الرأس. ممكن تضيفي ليها بعض الإكسسوارات البسيطة زي الدبابيس المزينة بالأحجار الكريمة أو الورود الصغيرة عشان تدي لمسة جمالية.

تسريحة الشعر المرفوع مع الإكسسوارات البسيطة

تسريحة الشعر المرفوع مع الإكسسوارات البسيطة من التسريحات اللي بتدي شكل أنيق وبسيط في نفس الوقت. التسريحة دي بتعتمد على رفع الشعر كله وإضافة بعض الإكسسوارات البسيطة زي الدبابيس المزينة بالأحجار الكريمة أو الورود الصغيرة. التسريحة دي مناسبة جدًا للمناسبات اللي بتحتاج فيها تظهر بأحلى شكل زي حفلات الزفاف والخطوبة.

إقرأ أيضاً  أسرار العناية بالشعر الكيرلي في البيت حكايات من قلب الكيرلز

تسريحة الشعر المنسدل مع الغرة الجانبية

تسريحة الشعر المنسدل مع الغرة الجانبية من التسريحات اللي بتدي شكل أنيق وبسيط في نفس الوقت. التسريحة دي بتعتمد على ترك الشعر ينسدل بشكل طبيعي مع عمل غرة جانبية. ممكن تستخدمي مكواة الشعر لتمليسه أو تتركيه بموجاته الطبيعية حسب رغبتك.

تسريحة الشعر المموج مع الضفائر الجانبية

تسريحة الشعر المموج مع الضفائر الجانبية من التسريحات اللي بتدي شكل مميز وجميل للشعر الطويل. التسريحة دي بتعتمد على تمويج الشعر بشكل طبيعي وعمل ضفائر جانبية. ممكن تضيفي ليها بعض الإكسسوارات البسيطة زي الدبابيس المزينة بالأحجار الكريمة أو الورود الصغيرة عشان تدي لمسة جمالية.

يستخدم هذا الموقع ملفات تعريف الارتباط لتحسين تجربتك. سنفترض أنك موافق على ذلك ، ولكن يمكنك إلغاء الاشتراك إذا كنت ترغب في ذلك. قبول قراءة المزيد

سياسة الخصوصية وملفات تعريف الارتباط