يعني ايه عروسه مش جاهزه 10

رواية دخله مؤجله الفصل الثامن عشر 18 بقلم الكاتبة المتميزة
عربيه خبطتها وهي بتجري وقعت ارضا فقدت الوعي
الناس اتلمت علي الح*ادثه نزل شاب من العربيه
بيقول بصوت عالي ووسعوا لما اشلها اوديها المستشفي وفعلا شالها وحطها في العربيه وجري علي المستشفي بكارما
اول لما وصل المستشفي شالها ودخل بيها علي جوه وقال هاتولي دكتور بسرعه بسرعه معايا حاله خ*طيره

وجه الدكتور فعلا
وبدت بفحص كارما ويكشف عليها وخرج طمن الشاب وقاله
هي فاقده الوعي وهتبقي كويسه شويه كد*مات بس وهي أن شاء الله هتبقى كويسه
الشاب ..هتفوق أمته
الدكتور..قدامها ساعه كدا وان شاء الله تفوق .شويه والضابط هيجي ياخد اقولك علشان الحادثه
الشاب ..هز دماغه وقال هو انا كنت ناقص وجع دماغ ماكفايا الصداع الا انا فيه

وكمان عكسري ومحضر وهي مين دي اساسا الا مامعاها اي حاجه تثبت شخصيتها مين
وبدا يتعصب من الا بيحصل
ودخل الاوضه علي كارما وفضل يبص عليها وبقول مين دي شكلها بيقول بنت ناس بس لبسها لا
مش موجود معاها اي حاجه تثبت شخصيتها
شد كرسي وقعد جنب السرير وقال ادي قاعده لما الست هانم دي تفوق واعرف هي مين حتى
وفضل قاعد جمبها

في فيلا ادام
لسه الوضع زي ماهو
عمرو وايسل قاعدين قدامه وعمر ببنز*ف من رجله وادام ولا في د*ماغه وفضل ماسك المسدس وقالهم
طاب ياايسل هو واطي وك*لب فلوس ازي ترمي نفسك في حضن واحد ق*تل اخوك ازاي تامني له وهو ق*تل واحد من اخواتك وعايز يق*تل الثاني ده باع اخته عشان خاطر الفلوس مش هيبيعك انتي

ايسل بد*موع .. ضحك عليا وانا غلطانه والله هو فاهمني اني لما اتبلي علي جلال وأقول أن هو إلا اجوزني عرفي مش هو هقدر يخلص من جلال علشان جلال ليه فلوس عنده وماسك عليه شيكات
فبكدا انت هتموته وكدا يخلص منه ويجي يجوزني رسمي وانا صدقت حتي اكدالي ان جلال هو إلا ق*تل حمزه مش هو
انا غلطانه والله ياادام بس سامحني

قرب علي عمر كده وقاله قولي ياعمر انت ازي لعبت لعبه ان جلال هو الاق*تل حمزه
عمر ..اق*تلني عايز امو*ت بال*م
ادام..لا لا الموت راحمه ليك اوعدك لو قولتلي هعجل بمو*تك
عمر..مش هقول واعمل الا انت عايزه

ادام ضر*به طلقه في رجله التانيه
عمر با*لم وصر*بخ اها
ادم ما فيش مشكله انا هافضل العب معك لعبه الطلقات دي والرصاص بس انت تحمل وشد زناد المسدس
عمر بصر*يخ وبال*م لا استنى انا هاقول لك الحكايه كلها واللي حصل
وبدا عمر يحكي

ويقول انا فعلا كنت عايزه اخلص من جلال عشان جلال ماسك عليا شيكات وكان بيهددني ان هو يجي يقول لك وطبعا لو هو جاء قال لك وانا جئت تقدمت لاسيل انت مش هتوافق فعشان كده حبيت اخلص منه بكل الطرق وخليت اسيل فعلا تتبلى عليه وتقول له ان هو اللي اتجوزها عرفي
لما حصل موضوع مو*ت حمزه

رحت على الديسكو علشان اشرب واس*كر عشان انسي اللي بيحصل شويه
من كثر الشرب بدات اخرف بكلام بدات اقول ايوه انا اللي ق*تلت حمزه ايوه انا السبب في موته والكلام ده
وطبعا اسلام اللي جه اداك كارت الميموري استغل الموقف وصورني فيديو وانا بقول كدا ووصلني البيت وسابلي نسخه من الفديو فوقت من نومي لاقيت نفسي معترف أن انا الا ق*تلت حمزه

وطبعا كان كله عارف في الوقت ان اخواك هو إلا ات*قتل يعني سهل جدا يوصلك
هددني وقالي أن هو هيبعتلك الفديو دا لو ماخدش
مليون جنيه ياما هيبعتلك الفديو.

مكنش معايا فلوس في الوقت دا قولتله احنا هنعمل مصلحه سوا تجيب بدل المليون 3مليون
واتفقت معاه أنه يكلمك وبقولك وانا الكلام الا بيني وبين جلال كان متسجل معايا بدأت اعمل أعتراف ياكد ان جلال هو الاق*تل حمزه وجه اسلام وادهواك
وخد الفلوس وطبعا خدنا كارما كمان

واسلام قالي أن هو مش عايز فلوس عايز كارما
ادام كان رده علي كل دا فرغ المسدس كله فيه ايسل فضلت تصر*خ تصر*خ من المنظر الا شايفها
لما فقدت الوعي خالص من شكل الد*م
ادام ..ندا علي رجلته وقال خلصوني من الك*لب دا وشال اخته وطلعها فوق حطها علي سريرها
وحط أيده علي شعرها وقال لسه عقابك جاي يااسيل

كان تلفونه بيرن رد الو
جلال ..ايوه ياادام بيه
ادام.ايه ياجلال
جلال ..انا حجزت تذكره طيران ومسافر وسايب البلد
ادام..وبعدين عايز فلوس
جلال..لا مش عايز عايزك توعدني انك تلاقي كارما

ادام .قطع كلامه وقاله كارما دي مراتي ومحدش هيخاف عليها قدي مع السلامه ياجلال
وقفل السكه
وخرج بره ينادي علي رجلته ويقول تقبلوا الدنيا وتجيلوا اسلام دي قدامي هنا

وكارما انا بنفسي الا هدور عليها
رجالته..اومرك ياباشا
اياد..اسلام ملوش اثر اختفي
ادام..اسلام حسابه معايا هيبقا حساب ملاكين اهم حاجه كارما
اياد.بس دلوقتي معاد الاجتماع تبع الشركه علشان الصفقه
ادام.انا هتصرف
وركب ادام عربيته متجه الي شركته علشان عنده صفقه مهمه

في المستشفي
كانت كارما بدأت تفوق وتنظر حواليه لقيت نفسها في مكان وشاب قاعد جنبها ماسك التلفون
كارما بصوت ضعيف ..انا فين
الشاب .اخيرا فوقتي انتي كويسه حاسه بايه

كارما..انا فين وانا مين
لكن قبل مابجاوب حاله تلفون
الشاب .انا عارف اني متاخر علي المعاد وغلطان طبعا بس عملت حا*دثه والله
خبطت بنت ومعاها في المستشفي ياادام

رواية دخله مؤجله الفصل التاسع عشر 19 بقلم الكاتبة المتميزة

انطقي يابت البت راحت فين
معرفش معرفش سبني سبني حرام
اسلام .اسيبك ايه دااناوهشرب من د*مك

البنت..قولتلك معرفش يااسلام ما اعرفش ما اعرفش يمكن تكون هربت هو انا مالي
ما حدش هنا يقدر يهربها ولا احد هنا يقدر يعصى اوامري غيرك انت يبقا مين هربها انطقي
ونزل فوقها ض*رب وهي فضلت تصر*خ وتصر*خ لحد.ما الست صاحبه الشقه جات حاشت عنها

الست ..خبر ايه يااسلام البت ه*تموت في يدك اسلام بعصبيه ما ت*موت ولا ت*غور في داهيه
ضيعت المصلحه انا مين دلوقت هاجيبها
الست..اهدي بس واهدي وادخل اشرب حاجه وانا تتصرف معاها
اسلام عندك هاتصرفي معها لكن قسما بالله لو مناطقت وقالت وديت البنت فين لو مقطع من ج*سمها ن*ساير ن*ساير ورم*يه للك*لاب

وفعلا ساب البنت واقفه مع الست ودخل المطبخ الست الست مسكت هناء البنت من يديها بشده
قالت لها وانت يا زفته انت انطقي تكلمي يا بنت بدل ما يجي يم*وتك وديت البنت فين انطقي
نانا .. ما اعرفش راحت فين انا وصلتها لحد الشارع عشان تهرب من القر*ف اللي هنا ده علشان الاستاذ عينه فيها وانا متاكده ان هو كان عينه فيها مش بعد ما انا استحملت قر*فه في الاخر يجيب حته بدي يكبرها عليا

هناء.. اخرسي اخرسي واكتمي لو سمعك دلوقتي
نانا ما يسمع ولا ز*فت على د*ماغي وانا زهقت زهقت
هناء افضلي هنا بقى ومش عايزه اسمع صوتك لما اروح اهديه شويه
بس نا نا ما فضلتش ساكته فتحت الدولاب بتاعها وطلعت منه سك*ينه وفضلت ماشيه على رجليها بحذر وبصمت ودخلت على اسلام المطبخ وهو بياكل وفضلت خبطه بالس*كينه في ظهره وفي بطنه وفي جنبه وفي جسمه كله ده اكثر من 20 ط*عنه

والد*م غرق المكان والأرض وفضلت تص*رخ والكل اتلم
وفي الوقت دا كمان كانت رجاله ادام طالعه تجيب اسلام بس لقو نانا سبقتهم وخلصت عليه
اتصلوا يادام قالوله
قالهم هاتوا البنت طالما هي الاهربتها يبقا عارفه مكانها
وفعلا خدوا نانا الا فضلت مصد*ومه ومش في د*ماغها حاجه في. انها خدت حقها من اسلام

وصول فيلا ادام
ادام ..تعالي هنا يانانا
نانا .انت تعرفني
ادام . ايوه سمعت عنك مش انت اللي قربت كارما من البيت المش*بوه ده نانا بخوف وانت تعرف كارما منين
ادم بضحك عليها كارما دي تبقى امراتي قولي لي بقى انت هربتها فين وهي فين مكانها
نانا ..معرفش انا ساعدتها تهرب الشارع بس لما حسيت ان اسلام ناوي علي غدر ليها
ادام ..بعصبيه .انتي بتقولي ايه ازي متعرفيش

نانا.. بالضبط هو ده اللي حصل اسلام جابها البيت وطلب من المعلمه انها تشغلها خدامه بدون ما احد يل*مسها وانا شكيت في كلامه لان كل بنت بيجيبها بيرميها وبياخذ مقابل لها فلوس
انما دي وقال لها تشتغل خدامه بس ممنوع حد يلم*سها
ادام… قصدك ايه فهميني بعصبيه

نانا نانا قصدي ان البنت كانت حلت في عين اسلام وكان ناويه اخذها لنفسه
بعد ما يخلص بقى المصلحه او بمعنى صحيح بعد ما يقلبك في قرشين
ادام..لو عايش دلوقتي كنت خلصت تاري منه انتي سبقتني ليه بالق*تل
نانا..علشان ك*لب ويستاهل كل الا جراله
خذني وكل لح*م ونه*شه وخليا ك*لاب الشوارع كلها تن*هش فيا
فاكرني لقمه سه*له يرمني علشان خاطر بت

ادام..بعصبيه متقوليش عليه بت
نانا.. لا مؤاخذه يا بيه وانت كمان زي بالضبط هو كان بيتاجر بج*سمي وانت بتاجر باحساسها ومش عارف ازاي وكنت راضي لها كل اللي هي فيه ده لما جئت اديها لبس عشان تغير هدومها ما كانش في حته في ج*سمها سليمه كل ج*سمها ض*ربه وعلامات

في الوقت ده ادم ما قدرش يرد ونانا كانت منها*ره بسبب اللي حصل وطبعا البوليس طب على اللي في الشقه كلك واخذتهم لان في جريمه ق*تل حصلت هناك واخذ الست هناء واخذ كل البنات اللي في الشقه ونظفت الدنيا
وانما نانا قالت لادم انا عايزه اروح اسلم نفسي

ادم قال لها انت تكرمي عشان هربت كارما
نانا ا قالت له لا انا مبسوطه بنفسي ان انا ق*تلته انا عايزه اروح اسلم نفسي
وفعلا بعد ايه إلحاح شديد راحت سلمت نفسها في ق*تل اسلام

وفضل ادام قاعد مع نفسه زعلان ويفكر في كارما وقد ايه هو ظلمها ولازم يلاقيها ويعوضها عن الأحصل ويطلب منها السماح احتمال تسامح بس هو مكنش لاقيها
وعدي وقت وكارما اختفت ملهاش اثر وادام قالب الدنيا عليها علشان يلاقيها

وضاغط نفسه في الشغل علشان بنسي وسافر اخته بره مصر علشان تكمل تعليمها وفضل هو يشتغل ويدور علي كارما
لما شريكه رن عليه وقاله تجي بكرا علشان عامل حفله خطوبتي
ادام..ومين العروسه
اسر شريكه مفاجاه

قال له ربنا يسعدك ا واكيد هاكون اول الحاضرين وقفل معه على كده وفضل يك*سر ومنه*ار
وزعلان عشان خاطر كارما وانه مش لاقي كارما
اسر ..مبروك.ياحببتي

كارما..الله يبارك فيك انا ربنا عوضني بيك والله
مع اني لسه مش فاكره حاجه بس انت بالنسبالي كل حاجه
اسر..اهدي بس وان شاء الله ترجع تفتكري كل حاجه
طاب فاكره يوم ماخبطتك بالعربيه

كان أول يوم ليا انزل مصر علشان اقابل شريكي ادام
كارما …ادام مين
اسر..تفتكري معايا كدا اول خبطتك
واستنيتك لما تفوقي وفضلت اكلمك وانت طلعت مش فاكره حاجه خالص والخبطه دي عملت لك فقد ذاكره

انا لحد دلوقت مش عارف اسامح نفسي وحاسس بالذنب من ناحيتك ده حتى اسمك انت ما كنتيش فاكراه لو انك كنت لابسه سلسله عليها اسمك كارما بد*موع انا ساعات والله باخاف لما يكونش اسمي
اسر معقوله يا كارما للدرجه دي مانتيش فاكره حاجه خالص
ولا حتى اثار الض*رب اللي في ج*سمك دي منين

كارما..صدقني مش فاكره حاجه خالص بد*موع
اسر لو ما تعيطيش دموعك غاليه عندي قوي يلا يا عروسه اطلعي اجهزي النهارده خطوبتنا
وبعد ايام بسيطه هتبقى امراتي حبيبتي

فعلا طالما طلعت اوضتها
كان ادام هو كمان جهز وراح على فيلا اسر
اسر فضل يرحب بيها ويضحكوا ويتكلموا لما المعازبم جم
اسر ..استاذان انا بقا اجيب ست الحسن حبيبتي

ادام..اتفضل وهو بيتحسر علي معاملته لكارما لما كان بي*ضربها وطلع اسر جاب كارما ونزل
وادام كان ماسك ك*اس في يده
وفجاءه وقع من أيده الك*اس وو

اضغط هنا للجزء الاخير

يستخدم هذا الموقع ملفات تعريف الارتباط لتحسين تجربتك. سنفترض أنك موافق على ذلك ، ولكن يمكنك إلغاء الاشتراك إذا كنت ترغب في ذلك. قبول قراءة المزيد