يعني ايه عروسه مش جاهزه 8

رواية دخله مؤجله الفصل الرابع عشر 14 بقلم الكاتبة المتميزة
النور قطع وكان رايحه البنزين ماليه المكان وبقى الظلام يغطي على المكان كله
وما حدش شايف حاجه ولا حتى حاسس بحاجه وكل واقف في الاوضه كارما وادم واسيل وجلال
ادم طلع تليفونه بالراحه ونور بالكشاف يحاول يفهم في ايه اتصل على اياد ذراعه اليمين وطبعا هو في الجنينه هو الرجاله
رد اياد قال له ايوه يا باشا

ادم بعصبيه اللي بيحصل عندك يا اياد
اياد رد بكل تلقائيه كان في شويه كده رجاله تقريبا عمر هو اللي باعثهم
وكانوا بيحاولوا يحر*قوا في المكان وهما اللي قطعوا علينا تيار الكهرباء
ادم اول ما سمع الكلام ده ما استناش يرد شاور على اللي موجودين

وقال لهم ما حدش يتحرك من مكانه وينزل جري على الجنينه شويه ضر/ب ن/ار اللي هو اشتباك بسيط حصل والرجاله اللي عمر كان بعثتهم اول ما سمعوا ضر*ب النا*ر فره زي الفئران
وحاول ادم واياد يرجعوا التيار الكهربي ثاني لكن اول ما التيار الكهربي رجع كان فيه صوت صرخه فوق عاليه
طلع ادم واياد جايه على فوق وجد الم*صيبه ان اختفت كارما

ادام..كارما كارما
كارما راحت فين
اسيل ..معرفش محسناش بحاجه اساسا حتي اسال جلال
ادم بعصبيه انا مش هاسال جلال انا هاقبض روحه
في الوقت ده كان ادم فعلا شد السلاح وحطه في دماغ جلال وقال له يتفهمني كل اللي بيحصل يا تتشاهد على روحك وبرده في نفس الوقت ده شاور لاياد ان هو ينزل هو والرجاله يدوروا على كارما في المكان كله لما يفهم من جلال ايه اللي بيحصل عشان يعرف يتصرف

جلال لو طالبه معك قوي وعايز تمو*تني مو*تني انا مش فارقني المو*ت قد ما فارق لي اطمئن على كارما وقد ما فارق لي ان انت تفهم اللعبه اللي معموله عليك واولهم من اقرب الناس لك اولهم من اختك
ايسل.. سبقت ادم في الرد وقالت لا بطل كذب يا جلال انت بتعمل كل ده عشان خاطر كرمه عشان خاطر تمو*ت اخويا وتمو*تني وتاخد فلوس اخويا وتتجوز كارما غير كده انت كذاب

رد جلال عليها
وقال بعصبيه انت اللي كذابه انت بتعملي كل ده عشان خاطر عمر وانت عارفه ان انا مش مجوزتك وان عمر هو اللي متجوزك
قبل ما اسيل ترد او تتكلم ادم ضر*ب طلقه في الهواء
وقال مش عايزه اسمع صوت احد فيكم وانت لك وش يا جلال تنكر اللي انت عملته ما كل حاجه متسجله معي في كارت الميموري ده مش صوتك يا جلال تقدر تفهمني ايه اللي انت بتقوله ده
جلال ايوه هافهمك واشرح لك كل حاجه بس نطمن علي كارما الاول

ادم بعصبيه وانت تطمئن عليها ليه دي امراتي انا وانا عارف ايه اللي بيحصل من وراء ظهري المطلوب منك دلوقت انك تفهمني ايه اللي في كارت الميموري ده وفعلا ادم شغل كارت الميموري ثاني اللي كان جلال بيتكلم فيه بصوته وهو بيقول حمزه لازم يموت النهارده قبل بكره ده اللي كان موجود في الكرت الميموري
اسيل ردت بسرعه وقالت عشان تتاكد يا اخويا ان هو اللي ق*تل حمزه وتجوزني كمان وضحك علي ولسه لحد الان انت سايبه عايش ازاي ده انت المفروض تق*تله هو وكارما

ادام
رد وقال ما هو لو ما فهمنيش اللي بيحصل يعتبر نفسه في عداد المو*تى انما كارما انا كده كده هاجيبها لو راحت اخر بلاد الله هاجيبها رد جلال وقال له اديني فرصه افهمك ايه اللي بيحصل

ادم معك اخر فرصه الفرصه دي هتحدد ان كنت تعيش ولا تموت
جلال رد قال له بعد ما كنت عندك هنا انا وعمر اخو كرما وانت طولت علينا بالضرب فاكر يا باشا
ادم ايوه فاكر ويومها يا حمزه هو بعدكم من يدي
جلال حصل يا باشا يومها بالليل لقيت عمر بيتصل بي وبيقول لي حمزه لازم يمو*ت ودلوقت قبل بعدين رديت قلت له حمزه لازم يموت ودلوقت قبل بعدين

رديتوا الجمله بتاعته وراه مش اكثر اللي انا مستغرب الجمله وانا كده كده تلفوني بيسجل المكالمات ممكن اسمعك المكالمه كامله وجلال فعلا طلع تليفونه وبدأ ويسمع ادم المكالمه كامله ان عمر اتصل به وقال له
حمزه لازم يموت ولما جلال رد وراه الجمله مستغربها قال له ليه يعني قال له رد عمر قال له عشان انا اتجوزت اسيل عرفي وما حدش يعرف بمجرد ان حمزه عرف ان اسيل كانت عندي في الشقه

قال لي هنا وتطاول علي بالضرب وهيروح يقول لي ادم فلازم يمو*ت قبل ما يروح يقول لادم رد جلال في المكالمه قال له لا طبعا حمزه ما لوش ذنب ومش لازم يموت وخلصت المكالمه على كده
جلال نظر ل أدم وقال له هي دي كل الحكايه وانت سمعت عشان تعرف ان اللعبه ملعو*به عليك من اقرب الناس ليك

إقرأ أيضاً  قائمة فروع فوري في مصر وأرقام التليفون في جميع الأماكن

اخته بد*موع والله انا ما ليش ذنب هو ضحك عليا فهمني ان انا لو عملت كده انه هيتجوزني رسمي وان جلال هو السبب في موت حمزه هو كارما مش عمر والله هو قالي كدا
ادم جرها من شعرها في الارض أحد أوضتها وحد*فها علي الارض بشده
وهي كانت بتصر*خ ونزل فوقها ضر*ب وكلام وشتا*ئم

بعتينا للي ق*تل اخوك متجوزاه عرفي يا اسيل ورحمه حمزه بتربته لق*تلك وقت*لك ودافينكم سوا في تربه واحده انت اهو يا بنت الحيوان ده فين
اسيل بد*موع والله ما اعرف حاجه هو بيكلمني من رقم تليفون واخر مره كلمني
قال لي ان انا لازم اقول ان جلال هو اللي تجوزني مش هو

عشان كده نخلص من جلال وكارما وانت ترضى تتجوزني عمر
قال لها هاتي تليفونك واخذ منها فعلا التليفون وقال لها حسابك لسه مخلص انا هاجيب الكل*ب ده واجي لك عشان اصفي حسابي واياكم انتم الاثنين سوا

طبعا دلوقتي فهمنا ان الشخص المجهول اللي كان بيكلم اسيل ان هو عمر وكان بيكلمها يقول لها لازم تقولي وتاكدي ان جلال هو اللي متجوزك عرفي مش انا عشان نخلص من جلال وكارما
وادم وقتها يوافق علي وانا اجي اطلبك رسمي ونتجوز وطبعا هي زي المجنونه وافقت وبدأت تنفذ كلامه

وتحبست اسيل
وادام دخل اجلال وقالها انت دلوقتي حر تقدر تمشي وانا اسف على اللي حصل بس لو انت مكانها بني ويا ريت مراتي ما لكش دعوه بها وما لكش دعوه باي حاجه لاني انا مش هارحم اي حد هيبقى لي دخل في الموضوع

جلال رد قال له وانا معكم ممكن اساعدك بس قل لي مين وصلك الكارت ده اكيد احد من طرف عمر ادم رد قال له واحد اسمه اسلام اخذ مني ثلاثه مليون جنيه واداني كارت الميموري ده

اسلام اسلام ده جرسون في كباريه عمر بيروح يسهر فيه اكيد ده ملع*وب من عمر عشان يقلبك في قرشين ادم وهو يعمر السلاح بتاعه بالطلق عمر حسابه وثقل معي قوي والمو*ت مش كفايه الموت هيبقى رحمه
اهم حاجه دلوقت يا ادم بيه انك تلاقي كارما العامله دي اكيد عملت عمر

ادم بس له بعصبيه وقال له ثاني بتجيب سيره امراتي على لسانك ثاني جلال مش قصدي حاجه صدقني انا قصدي اساعد بس علشان عمر ده ما حدش يعرفه قدي ادم هاجيبه هجيبه واخليه يندم على كل اللي عمله في الوقت ده
تليفون ادام رن
وكان اياد انت راحوا اليمين فعلا قال له ان في مرسال جاي له من عنده عمر برساله

نزل ادم جري للجنينه وجلال كان معه ولما شاف الرساله اللي جايه له من عمر كانت عباره عن تسجيل بصوته بيقول له فيها
بيقول له عايز امراتك تجيب مبلغ ثلاثه مليون جنيه وتجيء تاخذها ولو مش هتجيب المبلغ في الميعاد انا عندي اللي ياخذها ويدفع فيها اكثر

وطبعا عمر عارف ان ادم المفروض بيحب كارما يعني كده كده هيدفع الفلوس من الاخر عمر ده يا جماعه كلب فلوس
ادم كان عامل زي المجنون وفضل يتعصب ويزعق تلك هاقتلك هموتك هموتك وطبعا عمر قال له هابعث لك العنوان قبل الميعاد بدقائق انا كان عامل زي المجنون بالضبط
كانت كارما بدأت تفتح عينها علي ايد بتمشي علي جسمها ويقول أنا هاخدك انا وادي لاخوكي الفلوس ؟

إقرأ أيضاً  كسر الشهاده القديمه للاشتراك بالجديد

رواية دخله مؤجله الفصل الخامس عشر 15 بقلم الكاتبة المتميزة

بدات احس بايد ماشيه علي جسمي بتحسس عليا قومت مفز*وعه
كارما..انت مين وانا فين ابعد عني ووش علي
اسلام ..اهدي كدا باحلوه بنظره ش*هوانيه
انا اسمع ان انت حلوه بس لما شفت بعيني لقيتك حلوه قوي وهو ياكلها بعينه
كارما بصريخ ابعد عني انت عايز مني ايه يا حيوان وانا فين انت مين
علي دخول عمر اخوها

عمر بكل وقاحه..في ايه مالك باكارما صوتك عالي كدا ليه
كارما وهي أنصد*م من وجود اخوها مع الشخص دا
كارما . وصلت بك السفا*له تسيب واحد غريب يدخل على اختك
الاوضه ويحسس على جسمها اتفو عليك وعلى ما عرفتك
عمر..بدون مبلاه
اهدي يا ست الحسن وافهمي ده انا اخوك حبيبك ده انا جبتك هنا عشان خائف عليك من جوزك المتخلف ادم خفت ويق*تلك ولا يعمل فيك حاجه

قمت فصلت الكهرباء عن الفيلا كلها وبعت ناس وصارف ومكلف وجبتك في وسطنا هنا ولولا اسلام اللي انت بتقولي عليه ده سا*فل
** وهو يشاور على اسلام بصوابعه وطبعا اسلام الغرور اخده بدا يعدل في هدومه **
ما كنتش عرفت جبتك هناو كان ادم ذ*بحك دلوقتي ولا ق*تلك ولا يا عالم كان عمل فيك ايه
ثم نظرات شماته اصل واضح قوي يا كارما من علامات الضرب وصوابعه الا معلمه على جسمك
اهو يعني معنى كده كان في ب*بعذبك يا حبيبتي

كارما بصري*خ .. مستحيل تكون اخويا مستحيل انا كل اللي اتعمل في ده من ادم بسبابك انت انت السبب في يا عمر انت اللي قلت لي من الاول اتجوزت ادم عشان مصلحته وهتتجوزيه شويه وتطلقي عشان تعرفي تعيش العيشه الا انتي بتحلمي بيها
عمر..كنت عايز مصلحتك

كارما بد*موع مصلحه انك ترميني لادام مقابل شغلك علشان الصفقات. . مصلحه انك تروح تتجوز اخت عرفي مصلحه انك تق*تل اخوك كل ده عملته عشان مصلحتي ما خوفتش علي وانت ق*اتل اخوه اخوه كان ذنبه ايه عشان تق*تلوا
وكمان لفيت على اخته واتجوزتها عرفي وفهمت ادم ان انا وجلال السبب وسبتيني ليه

العلامات اللي انت شايفها دي مش حاجه يا اخويا الهدوم ياما بتداري اختك كانت بتموت كل يوم في سريره كانت بتموت كل يوم من الضرب
يا اخي منك لله انت مستحيل تكون بني ادم مستحيل انت مبتحبش غير نفسك انت شيطان
عمر نزل بكفه علي وشها اخرسي بقا
كارما .اه كمان بتضر*بني رجعني لادام دا نا*ر ادام ولا جنتك

عمر..بضحكه عاليه ههههه
مش بااساهل كده يا بنت امي وابويا لما يدفع الاول نرجعك ليه
كارما.بانهارك اسو*د عليك ياعمر يتاجر باختك
عمر بمنتهى السفا*له …وانا هبيعك لحد غريب ده جوزك يا كارما
كارما حرام عليك ادام هيموتني انا سيبه جلال معاه هناك أن مكنش ق*تله يعني

عمر عارف باكارما بس انتي لازم تعزري اخوك وتقفي جنبه اخوكي مسافر وسايب البلد كلها وعايز يكون معاها قرشين حلوين
علشان أأمن مستقبلي وجوزك معاه فلوس كتير يعني لما اخوكي ياخد شويه من جوزك مفهاش حاجه انتي لازم تساعده
كارما وهي تحاول ان تجد في شي تحدفه بيه لكن اسلام وقفها
ياحيوان ياحيوان وهي تلطم علي وشها

اسلام ..فهد ياوحش الكون وهو يحسس علي ج*سمها
كارما .ابعد عني انت كمان ليك حق تطمع في جسمي اخويا الا من دمي بيبعني وبتاجر بيا ليه حق الغريب يعمل فيا كدا
انا همو*ت نفسي وارتاح منكم كلكم وهي تخبط يدها في المرايا وتمسك حته قزاز وتضعه علي شرينها

عمر..بطلي جنان باكارما وسيبي القزاز دا
كارما.. دا عين العقل امو*ت وارتاح منكم كلكم
اسلام .شدها من أيدها ورمي القزاز من أيدها بس طبعا أيدها انجرحت وفضلت تصر*خ وتعيط لما فقدت الوعي

عمر..دي مجنونه هتجبلني م*صيبه وتبوظ العمليه والترتيب
اسلام ..انا عندي فكره حلوه اوي
عمر..فكره ايه
اسلام انت كنت ناوي تاخذ من ادم فلوس وهترجع له كارما صح
عمر..مش ناوي دا اكيد انا عايز اسافر قبل مادام ياخد اي إجراء قانوني واتمنع من السفر

إقرأ أيضاً  نظام التعليم في ألمانيا: من التعليم الإلزامي إلى التعليم العالي

اسلام..خد نصيبي من العمليتين وسبلي كارما
عمر..انت مجنون ادام هيدفع اكتر منك ?
اسلام ..ويمكن متلخقش تاخد الفلوس ويق*تلك

عمر ..مش هيق*تلني احنا لاعبنه عليه الدور صح وشرب وحاسب كمان علي المشاريب
اسلام..وانا ممكن ارجع اقول الحقيقه واسمعه التسجيل الصح مش المفبرك ساعتها بقا هيد*فنك حي
عمر .انت بتهددني يااسلام
اسلام..افهم زي ماتفهم قدام الحالين اختار

يا اما تاخذ الفلوس كلها وتسافر وتسبلي اختك يا اما اخذ انا الفلوس واروح ادي القلم التسجيل الصحيح ومراته ترجع له وانت تمو*ت اما انا هيديني الحلاوه عشان في اوضه النفسي ورجعت لهم امراته واديته التسجيل الحقيقي

عمر..بتلوي دراعي يعني . اوع تكون فاكر ان ادم هيسيب كارما
ادم بيحبها هياخذها يعني هياخذها وياخذ روحك معها اقول لك انا باوجع دماغي ليه اشبع بها عندك اهي
انا هاخذ الفلوس والحق طيرتي وفعلا شال شنطتي الفلوس ومشي وساب اخته مع اسلام في مكان مهجور في بيت مهجور في وسط صحراء

في نفس الوقت اسلام دور العربيه بتاعته وشال كارما بعد لما ربط الجرح بحاجه علشان دمها ميتصفاش وحطها في العربيه مغمي عليها وشغل العربيه وطار من المكان بسرعه قبل مامارما تفوق أو حد يشوفه
وعمر راح يجهز حاجته علشان يلحق يسافر

في فيلا ادم
بعد لما وقفوا الحر*يقه وسمع وعرف ان عمر هو الاقتل اخوه وهو الا اجوز اخته واتاكد من براءه جلال
بس لسه كارما في نظره متهمه
زي اخته بالظبط الا خططت ورتبت واجوزت عرفي
ادام .بركان نا*ر من الجميع

بص لجلال وقاله معلشي احنا هنستضيفك معنا هنا يومين لما الحقيقه كلها تبان
علشان وقتها محكمه ادام الهلالي تحكم على الجميع كله قدام بعضه
جلال ..مفيش مشكله بس كارما هتسبها لازم ت…..ولسه مكملتش الجمله

سكته صوت ادام وقاله ملكش دعوه بيها اساسا مبقتش تخصني انا طلقتها لو هلاقيها علشان اق*تلها بس
قلبه عصبيه انت بتقول ايه تق*تل مين طالما طلقتها خلاص سيبها كارما ما عملتش حاجه كارما مظلومه بس طبعا ادم ما بوقفش سامع الكلام ده وجزم اخته من شعرها بشده وبص لاياد وقال له نزل الضيف في الاوضه بتاعته وهات له كل اللي لازمه ويا ريت ما اسمعش صوت في البيت كله

لكن جلال مش سكت وفضل يزعق
اياد..معلشي يااستاذ جلال بلاش صوت عالي الباشا مش عايز دوشه هنا
بعصبيه جلال دوشه ايه هو ما عندهوش قلب كارما مظلومه حتى لو طلقها يسيبها او ينجيها احنا نعرف هي راحت فين
اياد اياد اطمئن ما تخافش احنا رجالتنا في كل مكان كلها دقائق ويجيبوا لنا مكان الهانم
وساعتها ادم بيه اللي هيقول عليه هيتنفء وهو الوحيد اللي له حكم في الموضوع ده

حتى لو كانت طريقته احنا ما لناش دعوه
اتفضل معنا على اوضتك
جلال بعصبيه مش هتفضل في مكان
اياد تفضل بالذوق يا فندم بدل ما نستخدم معك القوه
جلال .بتهددني يعني
اياد .رفع المسدس في دماغه وقاله معلشي يعني اتفضل

جلال ماشيه معه اياد ودخل الاوضه
كان فيها سرير وكان فيها كل حاجه مجهزه بكل حاجه واكل وميه وكل شيء وحمام ودخل قعد فيها بمعنى مضبوط اتحبس فيها فضل جلال يعني فكر يفكر مش عارف يعمل ايه هنشوف مش يمكن يوصل لفكره

ادام فتح اوضه اخته وحدفها علي الارض بشده
وقالها انتي تعملي فيا كدا
اسيل .انا اسفه والله ضحك عليا
ادام..تتفقي مع الاق*تل اخوكي وتبعيله شرفك وشرفنا كلنا وتقولي انا اسفه

اسيل برعشه.ود*موع..ضحك عليا والله خدعني وانا غلطت يادام
ادام.غلطتي .اسفه على ايه هو انتي في امتحان في الكليه ولا في المدرسه تقولي انا اسفه انت عارفه انت عامله ايه يا بنت وهو يحط يده في رقبتها ويبدا في خنقها ببسيط
وهي تصر*خ وتصر*خ

علي صوت خبط الباب
ادام فتح
الشغاله ..اتفضل ياباشا واديته حاجه في أيده
ايسل ..لا ونبي يادام ورحمه حمزه متعملش فيا كدا
ادام.اخرسي وبدأ………..?
كان اسلام وصل بكارما في مكان غريب وشالها وحطها علي الارض
وقال تشتري المزه دي بكام

اضغط هنا للجزء التاسع

يستخدم هذا الموقع ملفات تعريف الارتباط لتحسين تجربتك. سنفترض أنك موافق على ذلك ، ولكن يمكنك إلغاء الاشتراك إذا كنت ترغب في ذلك. قبول قراءة المزيد

سياسة الخصوصية وملفات تعريف الارتباط