انا ميشرفنيش ان واحده زيك تكون مراتي 1

الفصل الاول اميرة محمد
#رهف
– انا ميشرفنيش ان واحده زيك تكون مراتي وقريب اوي هطلقك بس استني عليا
-‏ متقدرش تطلقني ولو عملتها هاخد ابني معايا
-‏مسكها من شعرها : انتي واحده زباله هوة فين ابنك اللي بتتكلمي عليه ده اومال لو مكنتيش سيباه طول النهار وبتروحي حفلاتك وترجعي نص الليل

-‏ بفلوسي ي حبيبي كل ده بفلوسي
-‏فلوس ايه يا فا**** اللي بتتكلمي عليها انتي ناسيه ان … .
-‏قاطعه صوت ابنه الصغير وهوة بيعيط وواقف يتفرج عليهم ف نادى علي الخدامه : انتي ي زفته ياللي اسمك رهف
رهف بحزن : ايوة ي باسل بيه

باسل بزعيق : خدي ابني علي اوضته لحد م اجيله
رهف : حاضر يلا يا حمزة تعالي معايا
حمزة بطفولة : لا انا هفضل مع بابي
باسل بهدوء : حبيبي روح مع رهف وانا ثواني وجاي

رهف اول م قال اسمها قلبها دق لاني دي اول مرة ينطق اسمها كده من ساعت م اشتغلت عنده
حمزة بحزن : حاضر ي بابي
رهف خدت حمزة ومشو وباسل رجع لعصبيته تاني مع ملك
باسل بعصبيه : اتقي شري احسلك

ملك ببرود لفت ايديها حوالين رقبته وبتقرب منه : حبيبي متعصب لية وبعدين احنا مقعدناش من زمان مع بعض
ولسه ايديها بتنزل علي صدرة وبتفك زرايرة قميصة مسك ايديها نفضها وقالها : هتفضلي طول عمرك بتاع مصلحتك وسابها وخرج بقلمي اميرة محمد محمود

قبل م باسل يدخل علي رهف وحمزة ابنه الاوضه سمعهم بيتكلمو فوقف عشان يعرف بيقولو ايه
حمزة بدموع : هوة بابي ومامي مش بيحبوني لية ي رهف

رهف حضنته : لا ي حبيبي دول بيحبوك اووي وكمان بابي مش بيجبلك احلي للعب ؟
حمزة بطفولة : بس مامي علي طول مشغولة مش بتقعد معايا زيك انتي
سكت شوية بعدين قالها : هوة انتي ينفع تكوني صحبتي ي رهف
رهف لسه هترد عليه باسل دخل

باسل بحب : حبيبي يلا عشان تنام وكمان رهف عايزة ترتاح
حمزة باسه من خده : تصبح علي خير ي بابي
بعدين باس رهف : تصحبي علي خير ي رهفي
رهف بإبتسامه : وانت من اهل الخير ي حبيبي

حمزة نام وغطوة وباسل شد رهف من دراعها وخرجها برة وزقها وقعت علي الارض
باسل بغضب وصوت واطي : انتي هنا خدامه ياريت متنسيش نفسك ، ابعدي عن ابني وشوفي شغلك وبس عشان حركاتك دي كلها متمشيش عليا
رهف بدموع : بس انا ….
باسل قاطعها : انتي تخرسي وإللي اقولك عليه تنفذيه بالسكات فااااهمه ؟
رهف بدموع : فاهمه ي بيه

وطلعت تجري من قدامه دخلت المطبخ وفضلت تعيط بعدين غسلت وشها وطلعت تستأذن منه عشان تمشي
رهف بحزن : باسل بيه انا خلصت ممكن امشي
باسل بسخرية : ايه اللي مخلي بنت زيك تشتغل خدامة
رهف بثقه : الشغل مش عيب ي بيه

باسل قام مشي وقف قصادها : اممممم مقولتش ان الشغل عيب اظن ان سؤالي واضح
رهف : اظن برضو ان دي حاجه شخصية
باسل بغموض : تمام اتفضلي
رهف بصتلة بتحدي وقبل م تخرج خبطت ف ملك

ملك بعصبية : مش تحاسبي ي حيوانه
رهف : اسفه ي هانم مخدتش بالي
ملك بغضب : ابقي خدي بالك بعد كده اصلها مش ناقصة
باسل بغضب : مللللك في ايه

ملك بصت ل رهف بقرف : مفيش ي حبيبي اصل الخدامه مخدتش بالها لما خبطت فيا ف بعرفها مقامها
رهف عينيها دمعت ومشيت من عندهم وطول الطريق تعيط : لولا محتاجه الشغل مكنتش اتذليت لامثالكم بتدوسو ع الفقرة عشان معاكم فلوس حسبي الله ونعم الوكيل بقلمي اميرة محمد محمود
” عند باسل وملك ”

باسل بغضب: اية اللي عملتيه مع البنت ده ؟
ملك بخبث : وانت مالك محموق عليها كد لية ؟
باسل بعصبية : احترمي نفسك واتكلمي عدل
ملك لسه هترد عليه تليفون باسل رن
باسل : الو ي بابا
ابراهيم : تعالي الشركه وهات عمر وانت جاي

باسل : حاضر
باسل بص لملك بغضب وسابها ومشي ركب عربية يعدي علي عمر
رهف روحت البيت لقت امها واقفه ف المطبخ تعمل اكل جرت عليها
رهف بغضب : لية ي ماما كده انا مش قولتلك متعمليش حاجه لحد م ارجع
امها : يبنتي متقلقيش عليا انا بقيت كويسه

رهف : فين اللي كويسه دا الدكتور قال لازم ترتاحي اومال فين عمرو
امها : عمرو مشي الدرس من شوية
رهف : طيب ي حبيبي اقعدي ارتاحي وانا هعمل كل حاجه عشان ارجع الشغل تاني
امها بدموع : بدل م تفرحي بسنك زي البنات مشيلينك الهم حقك عليا يبنتي
رهف : ايه ماما اللي بتقولية ده ….انا بنتك ودا واجبي وبعدين انا ببقي مبسوطه لما اشوفك انتي وعمرو كويسين
امها : ربنا يريح بالك يبنتي

رهف : يارب ي ماما هخلص بقي كل حاجه عشان امشي ع الشغل بقلمي اميرة محمد محمود
• رهف خلصت مصالح البيت وحضرت الاكل لمامتها وادتها الدوا ونامت وكتب رسالة لعمرو ولزقتها علي التلاجه عشان اول م ييجي يشوفها غيرت للبسها وطلعت من البيت
باسل ركب عربية ومشي يعدي علي عمر
باسل : ايوة ي زفت انت فين

عمر : تشكر ي زميلي انزل بقي عشان لسه بلبس
باسل : كل ده بتتنيل تلبس انا هسيبك وامشي
عمر : اخلص ي باسل اطلع اشرب قهوة علي م اخلص
باسل بضيق : ماشي لما نشوف اخرتها
باسل نزل من العربية وطلع خبطة علي شقة عمر بيرفع وشة لقي رهف هيه اللي فتحت الباب
باسل بصدمه : انتي …انتي بتعملي ايه هنا ؟
رهف :
يتبع ….

رواية رهف. الجزء الثاني

يستخدم هذا الموقع ملفات تعريف الارتباط لتحسين تجربتك. سنفترض أنك موافق على ذلك ، ولكن يمكنك إلغاء الاشتراك إذا كنت ترغب في ذلك. قبول قراءة المزيد

سياسة الخصوصية وملفات تعريف الارتباط