انا ميشرفنيش ان واحده زيك تكون مراتي 7

البارت التامن ” رواية رهف ”
باسل وصل الفيلا لقي رهف قاعده قدام الباب تعيط وضامه نفسها بطريقه غريبه وشفايفها جايبه دم ووشها ازرق استنتج انها علامات ضرب لان ملامحها الجميله بهتت
باسل بخوف : رهف ..رهف اي اللي حصل ومين عمل فيكي كده ؟
رهف مكنتش قادرة تتكلم فشالها وطلع بيها علي اوضتها ونزلها علي السرير وكان هيشيل الغطا من عليها بس وقفته وهزت راسها بمعني لا

باسل بحنيه : عشان خاطري خليني اساعدك
بصت ف الارض وهوة شال الغطا من عليها واتصدم من جسمها اللي بقي لونه ازرق ودراعتها شبه ورارمه
باسل اتعصب : قوليلي مين اللي عمل فيكي كده انطقي

رهف خافت من صوته وانكمشت ف نفسها اكتر حس بيها ف ههدا نفسه وراح جاب مرهم وحطلها علي وشها وجه يحط علي جسمها بعدت وغطت نفسها ودخلت الحمام قعدت علي الارض تعيط وهوة فضل مستنيها برة لحد م خرجت وقعدت علي الارض واتكلمت بصوت مبحوح من العياط بس منزلتش ولا دمعه
رهف : دا مكاني مش كده ي بيه

باسل : انتي بتقولي ايه بقلمي اميرة محمد محمود
رهف بجمود : كنت طفله عندي عشر سنين لما بابا جه ف يوم بالليل وقال لازم امشي لازم اسافر ، قلبي اتقبض وقتها وحاولت كتير امنعه وقولتله ي بابا ماما تعبانه ممكن متمشيش ، قالي حاضر ي اميرتي دخل صلي العشا وخرج وقالنا لازم اسافر عندي شغل ضروري وفعلا سافر بالليل مع اتنين صاحبو ، كان صابح علينا يوم الجمعه الكل بيصوت وصوتهم بيرن ف ودني لحد دلوقتي عرفت بعدها ان بابا عمل حا*دثه صحابو كل واحد نط من ناحيه

وهوة كان نايم محسش بحاجه غير لما العربيه دخلت ف الجبل فضل يقاوم بس للاسف الوقت اتاخر ومحدش لحقه وحصله نز* يف داخلي ف راسه ( ربنا يرحمك ي ابويا?)
من ساعت م بابا مات وانا مك*سورة مليش ضهر مليش سند ، كنت انا السند والدعم لنفسي ، اشتغلت ف البيوت خدامه ،واشتغلت ف المطاعم واشتغلت ف كل حاجه بس بعرق جبيني ولا اتجهت لاي حاجه حرام ، الحمل زاد عليا وماما تعبت وبقت محتاجه عمليه ولازم اجمع كل قرش عشانها ، وعمرو كبر ودخل ثانوي ومصاريفه كترت ، عمري م كنت زي البنات اللي بتهتم بلبسها وشكلها ودراستها والكلام دا كله ،

كنت بهتم اني الاقي شغل اصرف منه ، ولما اشتغلت عندك كنت بسمع اهاناتك ليا بس اضطريت اتحمل عشان متطردنيش ، مفيش لليله عدت عليا إلا ود* موعي مغرقه خدي مكاني هنا مش كده ي بيه
رهف قعدت علي الارض وسندت راسها علي الدولاب وباسل قعد جمبها وعينه مليانه د*موع وشويه وهيعيط علي كل الحزن اللي هيه فيه ده …

رهف عيطت اكتر واتكلمت زي المجنونه : بابا اكيد كان عايش صح ، اكيد فضل يصر*خ عشان حد ينقذة بس مكنش فيه حد ومات ، اكيد افتكرني وكان عايز يشوفني
انا …انا كنت بشوفه ف كل حته بعد م سابني كنت بحس انو …انو مامتش وعايش ف مكان تاني بس مش عارف يرجع بس دلوقتي مش بيزورني ف الحلم هوة زعلان مني ليه طيب …اصالحه ازاي كل يوم بدعيلك ي بابا وعمري م نسيتك والله م نسيتك هتفضل ف قلبي ي حبيبي

باسل عيط عليها مقدرش يمسك نفسه وحضنها واتكلم بحنيه : ششش اهدي ي حبيبتي هوة اكيد ف مكان احسن من هنا انا جمبك وعمري م هسيبك وهعوضك عن كل ده و والله ل اجبلك حقك من اللي عمل فيكي كده
باسل سكت لما حس بيها نامت وقبل م تروح ف النوم قالتله : ط …طلقني بقلمي اميرة محمد محمود

باسل قلبه وجعه لما قالتها راح شالها ونيمها ف السرير وغطاها وخرج ونزل عند الحرس تحت
باسل بعصببه : كل اللي حصل هنا يتحكي بالحرف الواحد

واحد من الحرس حكااله وهوة ميت من الخوف وعلامات وش باسل لا تبشر ب اي خير
باسل بغضب : جبتي اخرك معايا ي ملك
بعدين بص للحرس واتكلم وانتو كنتو فين ي بهايم وليه محدش اتصل عليا
الحارس بخوف : والله ي باشا م كنا نعرف اي اللي بيحصل جوة ومدام ملك هددتنا ولما مدام رهف طلعت وطلبت مننا التليفون ادتهولها

باسل مشي ومتعصب ورايح لملك
” ف بيت رهف ”
عمر : بصراحه ي خالتي انا جاي وطالب ايد الانسه ليلي
فوزيه بفرحه : والله يبني انا معنديش مشكله وانت شاب كويس وعارفينك بس المهم رايها
عمر بخبث : انا اتكلمت معاها وهيه موافقه بس قالت اهم حاجه رايك انتي
فوزيه بتفكر بصوت عالي بس عمر سمعها وابتسم : شوف البت بتعمل فيها مكسوفه قدامي ماشي ي ليلي

عمر : ممكن اتكلم مع الانسه ليلي شوية دا بعد اذن حضرتك طبعا ؟؟
فوزيه : حاضر هناديها

دخلت ونادت علي ليلي اللي استغربت ومكنتش تعرف بوجود عمر
ليلي بغضب : انت جاي تعمل ايه هنا يبني ادم انت ؟
عمر ببرود : انتي عارفه كويس انا هنا ليه
ليلي بغضب : وانا قوتلك رآي
عمر : رايك مش مهم

ليلي بعصبيه : شكلك اتجننت ف عقلك
عمر : انا هوريكي الجنون علي اصوله
خرج فتح الباب ونادا علي فوزيه : ي خالتي ي خالتي
فوزيه : نعم ي حبيبي في حاجة
عمر : ليلي موافقه
ليلي بصدمه : ايييييه ؟؟؟؟؟

فوزيه زغرطت وحضنت ليلي وبصلتها بعيون فيها دموع : انا دلوقتي بس اقدر اطمن عليكي عشان لو جرالي حاجه اكون سيباكي مع راجل عارفه انو هيصونك
ليلي لما شافت فوزيه مبسوطه بالشكل ده مقدرتش تكسر فرحتها
فوزيه بدموع : انتي موافقه ي ليلي صح ؟؟
ليلي بدموع وهزت راسها : موافقه

عمر بخبث : حلو اوي اي رايك ي ليلي نخليها كتب كتاب علي طول
ليلي بغموض : مواقفه بس بشرط
عمر بلع ريقه : شرط ايه ؟؟؟
ليلي ببرود : هنكتب الكتاب من غير اي ظيطه ولا هلبس فستان ولا هحط ميكب زي م انا كده قولت ايه ؟؟
عمر اتنهد : قولت موافق ي ليلي

فوزيه بصدمه : ليه ي ليلي كده ليه يبنتي مش عايزانا نفرح بيكي ؟
ليلي بهدوء : مش كان نفسك اتجوز وانا اهو هتجوز بس بشروطي
عمر : تمام ي ليلي كتب الكتاب هيبقي الخميس الجاي بعد اذنكم بقلمي اميرة محمد محمود
فوزيه بصت ل ليلي بحزن وسابتها وخرجت

• قبل م باسل يدخل اوضة ملك سمعها بتتكلم ف التليفون ف وقف عشان يسمع هيه بتكلم مين
ملك بدلع : عامل اي ي حبيبي ؟
خالد بخبث : كنت هموت من غيرك ي روحي
ملك : بعد الشر عليك
خالد : عايز اشوفك

ملك : مش هينفع انا لسه خارجه من المستشفى بقالي اسبوع لو طلعت من البيت باسل هيشك فيا
خالد بخبث : لا انتي وحشتيني ولازم اشوفك اتصرفي
ملك : اوكيه ي حبيبي هحاول يلا سلام
باسل دخل بهدوء وحضنها وهيه ارتبكت وبعدين باس ايديها : وحشتيني

ملك اتنهدت وخدت نفس عميق : و …وانت كمان يعني جيت بدري
باسل بكذب : مش بقولك وحشتيني إلا قوليلي رهف فين مشوفتهاش من ساعت م جيت
ملك بتوتر : ر ….رهف مش ..ع ..عارفه
باسل بخبث : مالك متوترة كدا ليه
ملك : ل لا مش متوترة ولا حاجة
باسل : طيب يلا عشان نتغدا سوا

رهف قامت من النوم مصدعه لقت ليلي متصله عليها كتير ف رنت عليها هيه
ليلي بمرح : اهلا بالواطيه اللي من ساعت م اتجوزت معبرتناش
رهف بتعب : معلش ي ليلو مشغوله شوية
ليلي بخضه : صوتك ماله ي حبيبتي فيكي ايه ؟
رهف : لا انا كويسه متقلقيش عليا عمرو وماما عاملين ايه ؟
ليلي بشك : كويسين الحمد لله

رهف : الحمد لله اتطمنت عليكم
ليلي بحزن : عمر صاحب باسل
رهف : ماله
ليلي : جه اتقدملي وماما وافقت كتب الكتاب الخميس الجاي بقلمي اميرة محمد محمود
رهف بصد*مه : اييييييه ؟؟؟؟

ليلي : كل حاجه جات فجاه
رهف : وانتي
ليلي : انا ايه ؟
رهف : موافقه ؟
ليلي : مش هتفرق كتير يلا هقفل معاكي ورايا شغل

وقفلت مع رهف ليلي معندهاش شغل بس كذبت علي رهف عشان تخلص من اسئلتها فجاة عمرو دخل عليها
عمرو بغضب : اوعي تتجوزي الراجل دا ي ليلي
ليلي بصدمه : …..
يتبع …
#Amiramohamedmahmoud ✍️??

البارت التاسع رواية ” رهف ”

عمرو بغضب اوعي تتجوزي الراجل ده ي ليلي
ليلي قامت بهدوء من مكانها وهيه مصدومه ومشيت لحد عمرو وحطت ايديها علي كتفه : ليه ي عمرو
عمرو نزل ايديها من علي كتفه واتكلم بغضب : تتجوزي ليه طالما مش عايزه تعملي فرح ولا حتي تلبسي فستان ف كتب كتابك هااااا؟؟؟ يبقي لا تتجوزي عمر ولا غيرة بما انك مش معتبرانا عيلتك ومش عايزانا نفرحلك
ليلي بهدوء : ممكن تهدي وتسمعني ؟

عمرو بعصبيه : لا ي ليلي مش عايز اسمع حاجة لحد م ترجعي عن اللي فدماغك ده
ليلي كمان اتعصبت وشوحت بإديها : متنساش ان اللي اتعصبت عليها دي اختك الكبيرة ي محترم ودا قراري وانا حرة فيه وياريت محدش يتدخل عايزين تحضرو اهلا وسهلا مش عايزين خلاص ، كله عايز يشوف بس ليلي اللي بتضحك وتهزر ومحدش شايف وجعي واللي بحس بيه

عمرو واقف مصدوم ومش مصدق ان ليلي تقول كده بصلها نظرة كلها حزن وخرج ورزع الباب وراه طلع لقي امه واقفه وسمعت كل حاجه خدها ف حضنه وسكت هوة كمان بقلمي اميرة محمد محمود حميد
ليلي قعدت تعيط : اية اللي لسه هشوفه تاني هتجوزك ي عمر عشان بس ارتاح من الفقر اللي انا فيه والهم اللي شوفته بدري آن الاوان اعيش حياتي من جديد ومسحت دموعها وراحت اتصلت علي رهف واخدت منها رقم عمر وقفلت معاها من غير م يقولها حاجه

باسل اتغدا مع ملك وكل شوية يبصلها نظرات تربكها وتوترها اكتر م هيه متوترة
ملك بتوتر : مالك ي حبيبي بتبصلي كدا ليه
باسل بغموض : لا ابدا عايز اشبع منك
ملك بإرتباك : ل…ليه هوة هروح ف مكان منا جمبك اهوة
باسل بخبث : انتي مراتي وحبيبتي وام ابني ومقدرش اعيش للحظه من غيرك
ملك : وانا كمان بح….

باسل بسخريه : بت…..ايييه ؟؟؟
ملك بخوف : بحبك بقلمي اميرة محمد محمود حميد
كانت حاسه بالخوف فقامت قعدت علي رجل باسل عشان تعرف تقرء عينيه وافكارة وهوة لاول مرة يقرف من قربها بالطريقه دي ، رفعت ايديها ومشتها علي وشه ونزلت لحد شفايغه واتكلمت بهمس بس من جواها خايفه : حبيبي انت وحشتني اوووي اوووي من زمان مقعدناش لوحدنا

باسل بإبتسامه جانبيه : طبعا ومالو بس مش الاول نطمن علي ابننا اللي راقد ف المستشفي ده ؟
مستناش ردها ومشي لانه مش قادر يتحمل قربها وحاسس انو غبي عشان اتخدع ف واحده زي ملك
ليلي اتصلت علي عمر موبايله بيرن بس لسه مردش وهيه قلبها مقبوض وخايفه من القرار اللي هتاخده ده
عمر : الو مين معايا ؟
ليلي بتوتر : احم …انا ليلي ي عمر

للحظه عمر تاه ف صوتها خصوصا لما سمع اسمه منها
ليلي : عمر …عمر انت معايا
عمر بحده : احم …بتتصلي ليه ايه وحشتك ؟
ليلي بغضب : وحش لما يلهفك اتكلم معايا بإسلوب احسن من كده واكيد بتصل لسبب مهم
عمر : اخلصي قولي عايزة ايه ؟

ليلي بتوتر : م …ممكن تخلي كتب الكتاب بكرة ؟
اتوتر ف البداية بس بعدين اتكلمت بسرعه ومكسوفه من رد فعله
عمر بغموض وابتسامه خبيثه : موافق
ليلي بجمود عكس اللي جواها : تمام
عمر كان لسه هيتكلم بس ليلي قفلت ف وشه : ماشي ي ليلي الايام جايه بينا كتير وهتروحي مني فين
ليلي خبت وشها بإيديها وعيطت بصمت : اهي جوازه والسلام اكيد ي عمر مش هتكون اسوء من اللي جرالي ف حياتي بقلمي اميرة محمد محمود حميد

باسل طلع لرهف وخبط علي اوضتها وسمحتله يدخل
باسل بحنيه : ليه مش بتنزلي ي رهف
رهف اتوترت عشان هيه محكتش اللي ملك عملته فيها وكمان متعرفش عملت كدا ازاي واتنازلت عن حقها
باسل بصوت عالي : رهففففففف روحتي فييين
رهف بتوتر : هااااااا بتقول حاجة

باسل : لا خالص بقالي ساعه بنادي عليكي بس
رهف بتعب : اسفه كنت سرحانه شوية
باسل مسك ايديها : رهف مالك انتي تعبانه وشك شاحب كدا لي ؟؟
سحبت ايديها منه : انا كويسه ي باسل بيه مفيش داعي لاتمثيل محدش معانا
باسل بص ف عينيها : بس انا خايف عليكي بجد ومش بمثل ي رهفي
رهف بإرتباك : معلش ممكن تسيبني لوحدي شوية

باسل بحده وكذب : سيبتك كتير علي راحتك وجيت دلوقتي عشان اعرف منك كل حاجه حصلت ف غيابي وصلتك للشكل اللي شوفتك بيه لما رجعت من الشركه
رهف بدموع : يهم حضرتك اوي ي باسل بيه ؟
باسل بغضب : اسمي باسل بس انتي مراتي وطبعا يهمني وعلي فكرة انا عارف ان ملك هيه اللي عملت كده (اومال ساكت ليه ي بغل )

رهف بعياط وغضب : ايوة هي الست ملك جات وفتحت عليا باب اوضتي وانا نايمه بلبس النوم وقعدت تجرجر فيا وكانت عايزة تنزلني بيه لولا لحقت نفسي وحطيت الملايه علي جسمي كان زماني مزلوله ومفض*وحه اكتر من كدا وهانتني تحت قدام صحابها والبهوات اللي زيكم ، رمتني ف الارض تحت رجليهم وضربوني ورمني برا الفيلا و ….

ومكنتش قادرة ادافع عن نفسي لاني كنت متبته بالغطا اللي عليا ، قالو عليا اني ضحكت عليك واتجوزتك عشان فلوسك ، واني حتة خدامه لا راحت ولا جات قالو كتير كتييير اوي بقلمي اميرة محمد محمود حميد
شهقت كتير وهيه بتعيط
باسل بدموع : والله حقك ليرجعلك لحد عندك

وكل اللي عمله انو حضنها وبس بعد مقاومه كبيرة منها اتمسكت بيه
وفضلت تعيط ف حضنه بعد فترة بعدت عنه لان موبايله رن
باسل بفرحه : بتقول ايه ي دكتور الكلام ده بجد
الدكتور : …..

باسل : طيب طيب انا جاي حالا
قفل مع الدكتور وراح حضن رهف تاني ورهف اتكسفت اوي المرة دي
رهف بكسوف : في ايه ي بيه ؟
باسل بغضب : انا باسل باسل وبس من غير بيه سمعاني ي رهف

رهف هزت راسها بمعني حاضر بعدين بصتله بعيونها وهوة فهم هيه عايزة تعرف تعرف كان فرحان كدا ليه
باسل مسك ايديها واتكلم بصدق : حمزة فتح عينيه انا مش مصدق نفسي هروح اشوفه وارجعلك تاني
جه يمشي رهف وقفته : ممكن اروح معاك ؟
باسل بفرحه : بجد ي رهف عايزة تيجي معايا
رهف : اه ممكن ؟

باسل : اكيد طبعا يلا غيري هدومك هستناكي تحت ف العربيه بقلمي اميرة محمد محمود حميد
رهف بإبتسامه : حاضر
باسل نزل تحت دور علي ملك ملقهاش فعرف هيه راحت فين بس حسابها تقل معاه اوي كل اللي كان هامه ف الوقت ده انو يشوف حمزة ابنه ويطمن عليه

رهف نزلت لباسل تحت وراحت عند العربيه وباسل اول م شافها فضل متنحلها
اما رهف كانت لابسه فستان اسود وحجاب وكوتشي ابيض ومكنتش حاطه ميكب لانها جميله من غير حاجه واتكسفت جدا من نظرات باسل ليها

رهف بخجل : احممم …نمشي ؟؟؟؟
باسل بإربتباك : ااااا….اه طبعا يلا بينا
وركبو العربيه ووصلو المستشفي راحو اوضة حمزة بلهفه واول م دخلو اتصد*مو و …..
يتبع ….

رواية رهف. الجزء العاشر

يستخدم هذا الموقع ملفات تعريف الارتباط لتحسين تجربتك. سنفترض أنك موافق على ذلك ، ولكن يمكنك إلغاء الاشتراك إذا كنت ترغب في ذلك. قبول قراءة المزيد