انا ميشرفنيش ان واحده زيك تكون مراتي 17

21=رواية رهف الفصل الواحد والعشرون 21 والاخيــــــــــــــــــــــــــر
عمر قام فتح كل شبابيك البيت وجمع كل صور ليلي وعلقها ف كل حيطان البيت ، وقرر يبتدي معاها من جديد حتي لو هيحاول الف مرة هيحاول عشان هيه تستاهل
ليلي قامت من النوم واتفأجت بصورها فرحت جدا
عمر بإبتسامه : صباح الخير ي ليلو
ليلي بإبتسامه : صباح النور ي عمر

عمر بصدمه : انتي بجد بتبتسمي ي ليلي ؟؟
ليلي كشرت تاني : احم ….هروح اجهز الفطار
عمر راح ناحيتها ومسك ايديها : ليلي ممكن نتكلم شوية
عمر بإبتسامه : ماشي ي حبيبتي
ليلي دخلت المطبخ وهيه حاطه ايديها علي قلبها االمهزق
ده ، وفجاة افتكرت رهف وعمرو وفوزيه وقد ايه

وحشوها مسحت دمعه هربت من عينيها وجهزوجهزت وفطرو خلاص راح قعدت جمب عمر
ليلي بجدية : اتفضل ي عمر اتكلم
عمر بهدوء : اسمعيني لحد الاخر ي ليلي
عمر بخوف : مامتك فاقت ورجعت البيت وسألت عليكي كتير ، انا عارف انك تعبانه بس كفايه كده ي ليلي لازم تسامحي عشان تقدري تعيشي

ليلي بدموع : مش قادرة ي عمر
عمر لسه هيرد.عليها تليفونه رن : ايييييه حصل ايمته الكلام ده طيب مسافة السكه واكون عندك
ليلي بخوف : في ايه ي عمر
عمر بدون وعي : حمزة اتخطف
ليلي بصدمه : انت بتقول ايه
عمر بتوتر : هفهمك بعدين ي حبيبتي ،

قام باس راسها : لو حبيتي تروحي عند مامتك روحي وتأكدي انهم بيحبوكي ي ليلي
عمر دخل للبس ومشي وليلي قعدت تفكر ازاي باسل عنده طفل ، وازي اتجوز رهف واحنا مش عارفين الموضوع ده
تعبت من التفكير قامت للبست وراحت عند فوزيه
رهف نايمه علي السرير فاقده الوعي ، راسها ملفوفه بشاش ، باسل قاعد جمبها ماسك ايديها ودموعه نازله
” فلاااااااااش ” بقلمي اميرة محمد محمود حميد

باسل فاق لما سمع صوت الدربكه اتسند علي عكازة وخرج لقي رهف مرمية علي الارض وسايحه ف دمها دمها وكل حاجه حواليها متبهدله
باسل بخوف : رهف …رهف فوقي اي اللي عمل فيكي كده
باسل راح عند حمزة ملقهوش ف اوضته اتجنن
باسل بخوف : رهف انت سمعاني كويس حمزة فين ؟
باسل رمي العكاز وسندها بقوته ودخلها علي السرير واتصل بالدكتور والشرطه

بعد وقت من الزمن الدكتور جه وطمنه علي رهف والشرطه جات خدت اقوال رهف لو عندو شك ف حد ولا لا ، باسل قالهم انو شاكك ف ملك وخالد
باسل بعيون مليانه شر : والله ل اجيبك ي ملك
رهف بتعب : ااااااه …انا فين
رهف بعياط وصراخ : حمزة حمزة فين ي باسل ابني فيييييين

باسل حض*نها ودموعه نزلت : هيرجع والله هيرجع
رهف بعياط : خدو مني ابني قدام عينيا
باسل عيط : اهدي ي رهف انتي لسه تعبانه
رهف بزعيق : انت اية ي اخي معندكش د* *م بقولك حمزة اتخطف اتصرف اعمل اي حاجه
باسل بهدوء : بلغت عنهم الشرطة و …

رهف قاطعته : هما مين دول ؟
باسل : ملك وخالد اللي متفق معاها
رهف بدموع : ازاي ام تقدر تعمل كده ف ابنها
باسل بغضب : دي لا يمكن تكون ام

رهف حضنته وغصب عنه د*موعه نزلت وبعد شوية عمر جه وفضل مع صحبه يواسيه لحد م يشوفو هيعملو ايه
ليلي كانت مترددة ترن الجرس فحسمت امرها وعمرو فتح الباب
عمرو بفرحه : ليلي انتي رجعتي ؟
ليلي بمرح : انت شايف اي ي غبي
عمرو حضنها وضحك : هتفضلي طول عمرك دبش
ليلي بضحك : دا مبدء ي حياتششيي

عمرو ضحك وعيونه د. معت : انا مش مصدق انك موجودة هنا
لييلي بحب : وحشتني ي عمرو
عمرو بدموع : انتي كمان وحشتيني ي ليلي طمنيني عليكي ي حبيبتي عامله ايه
ليلي بإبتسامه : انا بخير طول م انتو بخير
ليلي بإبتسامه : تعالي ندردش مع بعض لحد م تصحي
ليلي بإستغراب: بتضحك ليه ؟
ليلي : ازاي بقلمي اميرة محمد محمود حميد

عمرو بصدق : اتغيرتي للاحسن للبستي دريسات وكمان الخمار
عمرو غمزلها : شكل عمر جاب معاكي نتيجه
عمرو بضحك : اهو الشبحنه بتاعتك دي اللي مش هتتغير ابدا
فوزيه كانت واقفه بتسمعهم ومبسوطه : ليلي
فوززيه بد. موع : وحشتيني ي بنتي

ليلي بتعيط : انتي كمان ي ماما وحشتني اوي حمدالله علي سلامتك ي حبيبتي
فوزيه : كده اهون عليكي ومتجيش تشوفيني
ليلي بعياط : لا والله ي ماما بس كنت تعبانه شويه
فوزيه مسحت دموعها : خلاص ي قلب امك المهم انك كويسه
ليلي بإبتسامه : كام شهر وتبقي جده ي فوزيه

فوزيه بضحك ودموع : الف مبروك ي ليلي ربنا يباركلك فيه ي بنتي
عمرو بضحك : ايوة ي فوزيه انسينا بقي عشان خاطر الست ليلي
فوزيه : بس ي واد تعالي تعالي نقعد
ليلي بتوتر : ماما ر..رهف

فوزيه بغضب : بسسسسس اياكي تجيبي سيرتها تاني
فوزيه بجديه : ماما ناس دخلو علي رهف ضربوها وخطفو حمزة ابن باسل
فوزيه وعمرو بصدمه : اييييييه ؟؟؟؟؟
ليلي بحزن : يلا نروح ي ماما رهف محتجانا
فوزيه وافقت هيه وعمرو وراحو يشوفو رهف

خالد دخل علي ملك وهوة شايلة حمزة وحطه علي السرير
ملك بغضب : انت برضو عملت اللي ف د*ماغك ي حيوان
خالد بعصبيه : لمي لسانك لحسن افرغ المسدس دا ف راسك
ملك بغضب : من يومك ك*لب فلوس بس متخيلتش توصل للدرجه دي
خالد بسخرية : واديني وصلت

خالد بسخرية : ايه خايفه عليه ؟
ملك ببرود : طبعا مش ابني
خالد بضحكه شريرة : امممم ابنك قولتيلي
ملك بضيق : خف شوية وخلينا نشوف هنعمل ايه
خالد بثقه : هعمل اي مش هنعمل ايه خدي بالك من كلامك اليومين دول ي ملوكتي
خالد حط رجل علي رجل : يعني كل حاجه هتبقي ليا
ملك بغضب : وانا مليش نسبه ولا ايه

ملك بغضب : دا انا اطربق الدنيا علي دماغك
خالد بعصبيه : هتسكتي وتعملي اللي بقولك عليه تمام مش هتسكتي هتشوفي مني تصرف مش هيعجبك
خالد بجديه : تمام هتصل عليه واطلب منه المبلغ اللي احنا عايزينو
ملك : اطلب 2 مليون وبالنص
خالد بضيق : روحي شوفي الولد صحي ولا لا

ملك مشيت بس وقفت تتصنت علي خالد وبتشوفه هيقول اي ، وهوة طلع تليفون جديد بخط جديد واتصل علي باسل وف الوقت ده الشرطه كانت ف البيت عند باسل عشان لو جه اي اتصال مفأجء ولا حاجه
باسل : الو مين معايا بقلمي اميرة محمد محمود حميد

خالد بخبث : معقول نسيتني
باسل بغضب : ابني فين ي حيوان
خالد ضحك بشر : لا لا اهدي كدا علي اعصابك وخلي ف بالك ان اي كلمه هتقولها ابنك هيتحاسب عليها
خالد بخبث : معايا ف الحفظ والصون
باسل فهم قصده وحاول يجاريه ف الكلام عشان الشرطه تحدد موقعه
خالد : كدا بقي احبك بس لو بلغت الشرطه انسي ابنك خالص
باسل بسرعه : لا لا شرطه لا

خالد بدون مقدمات : 2 مليون جنيه
باسل بصدمه : اتنين مليون جنيه ؟
خالد بسخرية : مالك اتخضيت كدا ليه
باسل : وهتاخد الفلوس ازاي
وقفل السكه والشرطه عرفت تحدد موقعه ورهف صوت عياطها علي وهيه ف حضن امها وعمر حاضن ليلي والموقف صعب عليهم

باسل قرر ميدخلش الشرطة ف الموضوع ويستني تليفون تاني من خالد وهيروحله بنفسه
تاني يوم جاله اتصال منه وعرف المكان وخالد طلع بحمزة وهوة حاطط المسدس علي راسه وفجأه لما حس بالغدر ضرب طلقه وجات ف ..

رواية رهف الفصل الثاني والعشرون 22 والأخير

تاني يوم جاله اتصال منه وعرف المكان وخالد طلع بحمزة وهوة حاطط المسدس علي راسه وفجأه لما حس بالغدر ضرب طلقه وجات ف الهواء
خالد بغضب : مش قوتلك متدخلش الشرطه ؟
باسل بخوف : مقولتش لحد يلا اديني ابني
خالد بسخرية : ولا هتشوفه
عمر بصوت عالي : باسل اوعي تتهور

باسل بتوتر : متخافش ي حبيبي
عمر بتوتر : سيب الولد وهديك اللي انت عاوزة
ملك جات من وراهم : هااا ي حبيبي خدت منهم الفلوس
باسل بعصبيه : يبنت الكلب
ملك ببرود : شكلك نسيت الرصاصتين تحب افكرك بيهم
باسل بغضب : وحياة امك م هسيبك ي ملك

كل ده والشرطه مداريه وحمزة واقف علي رجله بصعوبه لانه لسه اعصابه سايبه ومكملش تدريب
خالد بغضب : هات الفلوس وإلا
بقلمي اميرة محمد محمود حميد
باسل رمالة الفلوس عند رجله وقبل م يوطي عليها ياخدها
انضرب رصاصه ف رجله وملك كمان خدت رصاصه ف
‏ رجلها باسل وعمرو بصو وراهم لقو رهف ماسكه

‏ المسدس بخوف وبتنهج وعينيها حمرا من كتر الغضب
باسل وعمر راحو ناحية خالد وفضلو يضربو فيه لحد م
الشرطه لحقوة من تحتيهم ، ورهف مسكت ملك من
‏ شعرها وعماله تضرب فيها بالاقلام

ملك بغضب وكرة : كنتي عايزة تقت* لي ابني ي حقيرة ي واطيه ، والله م حد هيرحمك من تحت ايدي ، قلم ، انا سكتلك كتير ، قلم ، بس تيجي لحد ابني ، قلم ، ورحمة ابويا اموتك ب ايدي ، قلم ،

كل كلمه كانت بتقولها ملك بتاخد.بدالها اكتر من قلم علي وشها
الشرطه قبضو عليهم ورهف حضنت حمزة وطول الوقت مش عايزة تسيبه اول م دخلو بيتهم فوزية وعمرو وليلي كانوا قاعدين
رهف دخلت حمزة اوضته وطلعت

عمر بتوتر : طيب ي جماعه انا هاخد ليلي وامشي دا بعد اذنكم طبعا
فوزية بهدوء : اذنك معاك يبني وخلي بالك منها
عمر بص ل ليلي بحب : دي ف عنيا
ليلي اتكسفت من نظراته ومشيت معاه ودخلو بيتهم
ليلي بتوتر : عمر انت كويس ؟
عمر شدها لحضنه وخلع طرحتها ودفن وشه ف رقبتها وشعرها
عمر بتوهان : كدا بقيت كويس

ليلي ضمت ايديها حواليه وبادلته بحضن : كنت خايفه عليك اوي ، كنت خايفه تسيبني ي عمر
عمر طلع من حضنها ومش مصدق انها قالت كده
عمر ببلاهه : انتي …انتي خوفتي عليا
ليلي عيطت : ايوة خفت عليك ، انا عارفه انك مش بتحبني عشان كده لو عايز تتجوزها اتجوزها وعيشو حياتكم هنا ف الشقه دي لانه حقها ، وانا هفضل مراتك بس هعيش عشان اربي ابني بس مش عايزة حاجه تانيه
عمر بغضب : عايزاني اتجوز فاطمه ؟

ليلي متوترة وقلبها هيوجعها لو قالت اه ف فضلت السكوت ف اللحظه دي
ليلي رجعت لورا من الخوف : اااا…اه
عمر مسكها من كتفها وفضل يهز فيها : انتي ايه ي شيخه حرام عليكي بعدتي عني اكتر من شهر وخلتيني ادور عليكي زي المجنون لحد م لقيتك وحالتك وقتها قطعت قلبي مكنتش بنام بستناكي تنامي عشان اخدك ف حضني وقبل م تصحي اقوم من جمبك ، ولا كنت باكل ولا بشرب وبطلت امارس حياتي لان حياتي كانت واقفه عليكي دا كله يبقي ايه

خوفت زي الطفل لما ضعتي مني حسيت اني تايه وقلبي ضعيف من غيرك
عمر خلع قميصه ومسك ايديها حطها علي صدره : دا اسمك كتبته علي قلبي اللي بينبض بحبه ليكي ، انا بحبك انتي ومش عايز حاجه تاني

ليلي حطت ايديها علي بوقها وبقت تشهق زي الطفل وبتفكر قد ايه هوة اتوجع لما عمل كدا
عمر بقلق : ارجوكي متعيطيش دموعك بتفتت قلبي ي ليلي
وراح مسحلها دموعه وقعد وحط راسه بين ايديه
ليلي مشيت ناحيته وقعدت علي رجله هوة استغرب جدا قربها منه وهيه حضنته وعيطت
ليلي بعياط : انا كمان بحبك ، بحبك اوي بس خوفت تروح ليها وتسيبني زي م الكل بيسيبني
عمر بقلق : اهدي ي حبيبتي

ليلي طلعت من حضنه واتكلمت ببراءة : مش هتسيبني صح ؟
عمر بضحك : انتي هبله يبت اسيبك ايه ابقي عبيط لو خليتك تضيعني مني تاني
ليلي اتكسفت من وضعها اللي قاعده بيه ده : هقوم اغير هدومي
عمر فهمها وغمزلها : طب م تخليكي قاعده شوية
ليلي من كتر الكسوف خبت وشها ف حضنه
عمر بضحك : كدا بتستخبي مني يعني

ليلي اتجرأت ولفت ايديها حولين رقبته وباسته
عمر بمرح : مش كده ي ليلوووو تعالي بس
وشالها و ….ملناش دعوة بقلمي اميرة محمد محمود حميد
حاله من الصمت ف بيت باسل
رهف بتفرك ف ايديها من التوتر والخوف

عمرو متعصب بس بيحاول يتحكم ف غضبه
فوزيه مش عارفه تعمل ايه مع بنتها
باسل خايف ل رهف تروح منه
رهف بدموع : ماما انا ….!!

عمرو بغضب : هوة اي اللي مستحيل دي طريقه تتجوزها بيها
باسل قعد علي رجله قدام فوزيه : ارجوكي اسمعيني بعد كده احكمي
فوزيه هزت راسها دليل علي الموافقه وباسل حكالها من اول م قال ل رهف تتجوزيني لحد اللي حصل ده بس مقلهاش انو دفع فلوس العمليه وساومها عليهم

باسل بدموع : صدقيني انا بحب رهف ومش هقدر اعيش من غيرها ، هيه بقت كل حياتي ،
غيرتني كتير اوي ، ومستحيل اتخلي عنها
باسل لف لقي باباه راح حضنه : وحشتني اوي ي بابا طمني عليك
ابراهيم بحب : الحمد لله يبني بخير

ابراهيم بص لفوزيه : انا خيرت ابني بين بنتك وبين شركاته واملاكه ف البنك اختار بنتك واتخلي عن كل ده
ومن حقه ياخد فرصه يثبتلك انو بيحبها واكيد رهف بتحبو كمان
فوزيه بحب لرهف : بتحبيه ؟
رهف هزت راسها بكسوف وتوتر
باسل ف سرة : ي فرج الله اخيرا
عمرو بمرح : طب والله كبرتو الموضوع ي شباب

باسل بغضب مصطنع منه : خد اقولك ي عمر
عمرو بخوف مصطنع : هنزل اجبلكم حاجه تشربوها واجي
ونزل جري : مامااااا انا مستنيكي تحت
كلهم ضحكوا عليه بقلمي اميرة محمد محمود حميد
باسل بمرح : قولي ي ابراهيم اي اللي جابك

ابراهيم بإبتسامه : جيت اشوف مرات ابني تستاهل كل اللي عملتوا عشانها ده
ابراهيم باس راسها : جدا والله ربنا يحميكي يبنتي
باسل بضيق : هنتحاسب بعدين علي البوسه دي
فوزيه مبسوطه جدا عشان بنتها لقت عيله زي دي بيحبوها
رهف : ماما انتي سرحانه ف ايه ؟

فوزيه بحب : مفيش حاجه ي حبيبتي انا لازم امشي اتأخرت اوي
فوزيه : لا يبني كفايه عليا كدا
فوزيه بحب : خليك انت تعبان ولازم ترتاح وكدا كدا عمرو مستنيني تحت
ابراهيم : احم ….انا كمان لازم امشي هسيبك النهارده هنا بس من بكرة هتيجو تعيشو معايا ف الفيلا
ابراهيم نزل مع فوزيه وراح يوصلهم بعربيته

باسل بيقرب من رهف وهيه بترجع لورا
باسل بخبث : بتحبيني مش كده
رهف بتوتر : ابعد بدل م ازعلك
باسل بضحك : دا انتي قلبك جامد بقي
رهف بإرتباك : هروح اشوف حمزة

وقبل م تتحرك باسل سحبها لحضنه وقرب منها جامد
رهف بتوهان : اول مرة اخد بالي ان عينيك حلوة كده
باسل ضحك بصوته كله : امممم واي كمان
رهف بكسوف : ق ….قصدي .ان….هوة
باسل بضحك : اهدي اهدي في ايه
وقبل م يسيبها باس00*ها وهيه بعدت عنه وطلعت تجري عند حمزة وقفلت الباب وسمعاه بيضحك ف ضحكت

ابراهيم وصل فوزيه وعمرو ورجع بيته
عمرو بمرح : اعمليلنا اكله حلوة كده يست الكل وتعالي عشان ندردش انا وانتي ف موضوع كده
فوزيه بتمثيل : اااااه ي ضهري ي للهوي ياض ي عمرو رجلي هتمو**تني اوي
عمرو بضيق : ي شيخه مش كان ضهرك من شويه
فوزيه بغضب مصطنع : م تقوم ياض تعملنا حاجه ناكلها
عمرو بخوف : اهدا ي وحش في ايه قايم اهوة
بعد م دخل المطبخ فوزيه ضحكت عليه

عمل الاكل وكلوا وبعدين قعدوا
فوزيه : هااا كنت عايز تقول ايه
عمرو بتوتر : طبعا انتي عارفه سلمي اخت محمد صحبي
فوزيه بغمزة : ايوة طبعا بنت زي القمر
عمرو : بتغمزي ليه فوزيه علي فكره انتي نيتك مش سليمه
فوزيه بضحك : كمل دا انا كنت بمهدلك الموضوع

عمرو بضحك : شكلك هتعكيها خالص
المهم انا بحبها وهيه كمان بتحبني وعشان مكونش بخون
صاحبي انا طلبتها منه بس قولتله مش هاجي اتقدم
‏ رسمي غير لما تقوم امي بالسلامه
بعدين كمل بمرح : عشان انتي عارفه اللي ملوش خير ف امه ملوش خير ف حد
فوزيه بضحك : اصيل ي ابو رحاب

عمرو بضحك وتذمر : ي ماما بقااا
فوزيه بجديه : خلاص ي حبيبي ان شاء الله ربنا يقدم اللي فيه الخير
عمرو بغباء : ايوة يعني مش موافقه
فوزيه بضيق : انا عارفه دخلوك طب علي ايه ؟
فوزيه بضحك : فين جمالك دا يلااا
عمرو بضيق : لقتيني علي باب جامع مش كده قولي متتكسفيش
عمرو حط راسه علي رجلها وقعدو يتكلمو ويضحكو لحد م راحو ف النوم بقلمي اميرة محمد محمود حميد

حمزة بعياط : انا كنت خايف اوي ي ماما
رهف بدموع : متخافش ي حبيبي انا جمبك
باسل بهدوء : انت راجل اوعي تخاف من اي حاجة
رهف بضيق : خلاص ي باسل الولد منهار
باسل بإبتسامه مستفزة : حاضر
حمزة : ماما احكيلي حدوته

باسل خرج يقعد براا ورهف حكت حكايه لحمزة لحد م نام وطلعت عند باسل
باسل بهدوء : انا عارف انو خايف بسبب اللي حصل بس عايزة اعوده ميخافش ابدا
رهف بإبتسامه : ادعمه وشجعه وخليك جمبه وفهمه بس بهدوء
رهف بضحك : انت بتتحول كدا ليه
باسل بإبتسامه : تعالي جمبي ي رهف
باسل بقلق : انتي خايفه مني

رهف بصتله ف صدمه وف اقل من صدمه اترمت ف حضنه
باسل بضحك : واقعه واقعه مفيش كلام
باسل مسك ايديها باسها : لا طبعا انتي مكانك هنا ف حضني وقلبي ، انا بحبك اوي واسف علي اي حاجه عملتها وجعتك واسف ليكي علي كل دمعه نزلت منك بسببي

رهف بدموع : عارف انا حبيتك من اول مرة شوفتك فيها
رهف بدموع : ايووة بس قلبي كان بيتكسر كل م تهيني وتعاملني بطريقه مش كويسه واحاول امنع نفسي من اني احبك بس كنت بفشل وبنام كل يوم عايطه
باسل حضنها جامد : انا اسف والله اسف ي ريتني قابلتك انتي من الاول والله هعوضك عن كل ده وهنبتدي حياتنا من جديد
رهف بحب : انا بحبك ي باسل

باسل بدموع : وانا كمان بحبك ي رهفي
رهف ببراءه : انا عايزة فرح
باسل بضحك : بس كده والله هعملك احلي فرح
رهف بحب : لما نعمل فرح الاول
باسل بضيق : جهزي نفسك الفرح بكرة
رهف بضحك : والله بقلمي اميرة محمد محمود حميد

• باسل عملها فرح كبير اوي وكانت مبسوطه ومسابتش حمزة ابدا طول الوقت مسكاه ف ايدها
وكبرت ف نظر ابراهيم ابو باسل جدا وحبها وعاملها زي بنته
• ليلي وعمر علاقتهم اتحسنت وجابو بنت وعمر اصر يسميها ليلي

• عمرو خطب سلمي وكتبو الكتاب عشان جالهم منحه يدرسوا برااا ومعاهم محمد
• فوزيه قعدت مع رهف ف الفيلا رغم تعارضها الشديد بس باسل ورهف اصروا عليها
• وأنت الذى جئتُ وقمتُ بإذابة الثلج الذى احتل قلبى ?

يستخدم هذا الموقع ملفات تعريف الارتباط لتحسين تجربتك. سنفترض أنك موافق على ذلك ، ولكن يمكنك إلغاء الاشتراك إذا كنت ترغب في ذلك. قبول قراءة المزيد